.

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Η συμμετοχή του Δημήτρη Παπακωνσταντίνου στο Πανευρωπαικό μέσα από την δική του σκοπιά



Πανευρωπαΐκό Πρωτάθλημα Σκακιού
Batumi Γεωργίας 2014

Οι αγώνες ξεκίνησαν λίγο περίεργα καθώς προσωπικά η καθυστέρηση στην άφιξή μας με επηρέασε σε σημαντικό βαθμό στον πρώτο γύρο, χάνοντας την παρτίδα φανερά κουρασμένος από την ταλαιπωρία της προηγούμενης ημέρας.Η Caro-Can που  
επέλεξα με τα μαύρα μου έδωσε μια σταθερή ισόπαλη θέση, απο την οποία όμως εγώ δεν ήμουν ευχαριστημένος και προτίμησα να θυσιάσω ένα κομμάτι(23...Ιγ4), χωρίς όμως κάποιο ουσιαστικό αντάλλαγμα και έτσι μετά από λίγο εγκατέλειψα.
Το να επιλέξω να μπω ως λευκός σε συνέχειες της Ινδικής της βασίλισσας στην παρτίδα του δεύτερου γύρου, στις οποίες δεν έχω πολλή εμπειρία δεν ήταν μάλλον η καλύτερη επιλογή και χωρίς να κάνω κάποιο ουσιαστικό λάθος βρέθηκα σε μια θέση που θα προτιμούσα σε πολύ μεγάλο βαθμό τα μαύρα, αλλα δυστυχώς ήμουν λευκός.
To 16.Ιδ6 δεν ήταν η καλύτερη επιλογή καθώς έχασα ένα πιόνι και οδηγήθηκα σε ένα χαμένο φινάλε πύργων χωρίς ουσιαστικές τύχες για ισοπαλία.
Ευτυχώς κατάφερα να ανακάμψω στον τρίτο γύρο κερδίζοντας μια αρκετά καλή παρτίδα στην Νιμζοΐνδική με τα λευκά.Ο τρόπος που επέλεξε ο αντίπαλός μου να αναπτυχθεί δεν ήταν ο καλύτερος(12.Αε6? 13.Ιη6?), αλλα το τελευταίο λάθος του ήταν το 16...Παδ8? Το οποίο μου επέτρεψε να θυσιάσω διαφορά(17.Π:ζ6) χαλώντας την πιονοδομή και την άμυνα στην πτέρυγα του βασιλιά του μαύρου.
Στον τέταρτο γύρο,κατάφερα να χάσω μια παρτίδα που ήταν πολύ δύσκολο να χαθεί.Η Najdorf που έπαιξα με τα μαύρα αποδείχθηκε καλή επιλογή, καθώς έβγαλα μια σχετικά ισορροπημένη θέση με τάσεις για πλεονέκτημα.Το λάθος που κατά την γνώμη μου έκρινε την παρτίδα ήταν 37...ζ:ε4 καθώς άνοιγα την θέση με αποτέλεσμα τα κομμάτια του να βρούν χώρο, ενω θα μπορούσα πολύ απλα να παίξω 37...ζ4 με σταθερό πλεονέκτημα.Το 41...Αγ5?με οδήγησε στο να εγκαταλείψω 2 κινήσεις αργότερα μετά το 43.Πδ1 του αντιπάλου μου.
Στην παρτίδα του πέμπτου γύρου επέλεξα να μπω στις συνέχειες της Ολλανδικής που έπαιζε ο αντίπαλός μου και κατάφερα να βγάλω μια αρκετά καλή θέση με πολλή επίθεση.Το 24.Ιη3!ήταν η κίνηση που με οδήγησε στο να κερδίσω τελικά την παρτίδα 
καθώς  για να αποφύγει το ματ ο αντίπαλός μου έπρεπε να θυσιάσει υλικό.Δεν έπαιξα την θέση που ακολούθησε με πολλή ακρίβεια και έτσι αναγκάστηκα να μπω σε ένα φινάλε με διαφορά πάνω(29.Πζ1) το οποίο όμως κέρδισα σχετικά εύκολα.
Στον έκτο γύρο ο αντίπαλός μου επέλεξε να παίξει ως Λευκός την συνέχεια 1.δ4 Ιζ6 2.Ιζ3 ε6 3.Ιβδ2 η οποία όμως δεν του έδωσε κάποιο ουσιαστικό πλεονέκτημα με αποτέλεσμα να ισοφαρίσω γρήγορα και στην συνέχεια να βγω αρκετά καλύτερος μετά από το14...ε5 και στη συνέχεια το 16...Ιε6.Το 24...η5 που έπαιξα αργότερα ήταν λίγο πρόωρο και έδωσα στον αντίπαλό μου κάποιες τύχες μετά από 25.Π:θ7+ αλλά μετά το 29...Βη7 η θέση μου ήταν κερδισμένη και δεν συνάντησα κάποια ιδιαίτερη δυσκολία να κερδίσω το φινάλε με διαφορά πάνω που ακολούθησε.
Στον έβδομο γύρο έπαιξα ενάντια της Ινδικής του βασιλιά, ως λευκός Το 13.β:γ5 που έπαιξα έδειξε ότι παρόλο το πλεονέκτημα που είχα στη θέση δεν είχα κανένα πρόβλημα να κάνω ισοπαλία.Με συνεχείς αλλαγές κομματιών οδηγηθήκαμε σε ένα φινάλε με ανόμοιους αξιωματικούς στο οποίο και συμφωνήθηκε η ισοπαλία.
Στον όγδοο γύρο επέλεξα πάλι την Najdorf αλλά δεν εκμεταλλεύτηκα τα λάθη του αντιπάλου μου στην θεωρία, με αποτέλεσμα να βγω αρκετά χειρότερος μετά απο 16.Ιδ5.Με το 19...Ιδ7 επέλεξα να μπω σε ένα φινάλε έχοντας 2 κομμάτια για πύργο, όμως 2 πιόνια κάτω αλλά τα κομμάτια μου ήταν πολύ παθητικά και δεν είχα καμία τύχη για αντιπαιχνίδι με αποτέλεσμα να εγκαταλείψω στην συνέχεια.
Ο ένατος και τελευταίος γύρος με βρήκε χωρίς πολλή διάθεση να παίξω και μάλλον το ίδιο ίσχυε και για τον αντίπαλό μου, καθώς η παρτίδα έληξε ισόπαλη με τον αντίπαλό μου να επιλέγει να παίξει 1.δ4 δ5 2.γ4 ε5 με τα μαύρα θέση στην οποία δεν ήξερα και πολύ καλά τι να παίξω, αλλα παρόλα αυτά οδηγηθήκαμε σε ένα ισόπαλο φινάλε μετά από 19...Βζ5 20.Β:ζ5 ε:ζ5 και λίγο αργότερα συμφωνήθηκε η ισοπαλία.

Η διαμονή μας/μου εκεί ήταν ευχάριστη με μόνο αρνητικό γεγονός να αποτελεί το ότι το ξενοδοχείο μας ήταν σχετικά μακριά σε σχέση με το ξενοδοχείο των αγώνων, με αποτέλεσμα κάθε μέρα να χρειάζεται να αναχωρούμε μια ώρα νωρίτερα από την ώρα έναρξης, το οποίο κατά την γνώμη μου ήταν μια μικρή ταλαιπωρία.


Προσωπικά περίμενα λίγο περισσότερα από τον εαυτό μου, παρόλο που το 4/9  δείχνει ότι πήγα αρκετά καλά, κερδίζοντας 78 μονάδες στο έλο. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και ταυτόχρονα τιμή μου που εκπροσώπησα την χώρα μου σε αυτή την διοργάνωση.
Να σημειωθεί ότι πολλές από τις παρτίδες μου στο site της διοργάνωσης έχουν περαστεί λάθος ενώ οι παρτίδες του 8ου και 9ου γύρου λείπουν.

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου


.

.
.





.

.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ